Najčastejšie otázky od ŽIEN

Takouto formou som sa rozhodol zodpovedať Vám aspoň niekoľko otázok, ktoré mi ženy ohľadom posilňovania kladú.

V prvom rade, chcem zdôrazniť, aby ste nehľadali problémy a nezaťažovali si zbytočne hlavu množstvom dezinformácii a článkov, ktoré na nás chrlí internet, či iné média. Aj v posilňovaní platí, že  v jednoduchosti je sila.

Bojím sa, aby mi cvičením nenarástlo veľa svalov. (nechcem vyzerať ako kulturista).

Len naozaj málo ľudí má takú genetiku, aby sa z nich stali kulturisti. Navyše množstvo svalov je daný hladinou testosterónu, a ak ho žena umelo nedoplňuje (dopingom) a má správne vedený tréning, nikdy nebude vyzerať ako kulturista.

 

Aký počet opakovaní mám voliť a akú záťaž používať?

Záleží na tom, čo chce žena dosiahnuť: či je žena športovkyňa pripravujúca sa na nejakú súťaž, napr. vo fitnes, alebo iný druh športu, alebo cvičí preto, aby pribrala, alebo naopak schudla.

 

Ako mám cvičiť, aby som  schudla?

Tréning na chudnutie by mal byť zameraný hlavne na získanie dynamiky, zlepšenie pľúcnej kapacity a srdcovocievneho systému. Mal by byť v rýchlejšom tempe, svalové skupiny spájať do supersérii, samozrejmosťou je po cvičení kardiotréning a vhodná úprava stravy.

 

Je vhodnejší dlhší kardiotréning, alebo intenzívnejší a kratší?

Každému vyhovuje iný druh kardiotréningu, niekto má radšej dlhší – nad 40min, niekto kratší do 30min. Pri kratšom tréningu treba meniť tempo cvičenia napr. 20sek šprint a 40sek rýchlejšie tempo a takto to striedať po celých 30min. Takýmto druhom tréningu sa viac posilňuje srdcovocievny systém a rýchlejšie spaľujú tuky.

 

Koľkokrát v týždni mám cvičiť?

Záleží čo chce žena dosiahnuť. Ak cvičí len tak pre zdravie stačí 2x. Nižší úbytok tuku – 3x, vyšší úbytok tuku 3-5x, športovkyne 2-6x (záleží od druhu športu).

 

Musím mať svoj individuálny tréning, alebo môžem cvičiť podľa iného tréningu napr. z časopisu?

Tréningom napr. z časopisu sa môže žena nechať inšpirovať, skúsiť nejaký nový cvik, ktorý pred tým necvičila, ale jednoznačne každý by mal mať svoj individuálny plán, ktorý sa zostavuje na základe zdravotného stavu a cieľa, ktorý chce dosiahnuť.

 

Je vhodné cvičiť jeden tréning dlhšie obdobie? Napr. 1rok?

Na každý jeden tréning si telo postupne zvykne a stráca sa jeho účinnosť. Preto je vhodné cvičiť jeden tréning 8 týždňov a potom tréning zmeniť. U športovcov, ktorí sa pripravujú na súťaž je obmena tréningu nutnosťou. Zmenou tréningu sa cvičenie spestruje a znovu pôsobí motivačne.

 

Aký je rozdiel v cvičení s Vami, ako osobným trénerom, a v cvičení podľa napísaného tréningu?

Každý jeden tréning mením (zákazníčka nikdy nevie čo ju čaká), telo sa nestačí prispôsobovať, je vyšokované, a tým sa výsledky dostavujú oveľa rýchlejšie. Samozrejme je nutné dodržiavať všetko, čo nariadim, inak to nemá význam a je to pre každého z nás strata času.

 

Prečo nechudnem, keď jem len 2-3x denne?

To je to najhoršie, čo robí väčšina ľudí.  Bojí sa najesť. Je to len psychický blok a naivne si myslia, že čím budú menej jesť, tým budú chudší. Týmto štýlom budú však strácať hlavne svalovú hmotu a dôležité výživové látky. Spomalí sa metabolizmus a telo bude fungovať na tzv. úsporný režim, a aj z toho mála, čo človek príjme, dokáže pribrať. Preto, ak chce niekto schudnúť, je nutné jesť pravidelne po 3 hodinách, nevynechávať jedlá a jesť porcie v takom objeme, aby sa najedol, ale neprejedol. Samozrejme že je dôležitý správne zvolený jedálniček.

 

Musím držať diétu a mať presne navážené potraviny ak chcem schudnúť?

Športovci, ktorí sa pripravujú na závody si musia potraviny vážiť a poznať ich presné zloženie. Oni však žijú športom 24 hod. a zväčša iné starosti nemajú. Žena, ktorá chodí do práce a stará sa o rodinu nemá čas vážiť si jedlo a kontrolovať jeho zloženie. Dá sa schudnúť aj bez váženia a kontrolovaní zloženia potravín, ale jedlo musí byť správne a individuálne upravené podľa zdravotného stavu a denného režimu.

 

Kupujem len nízkotučné potraviny a nechudnem. Prečo?              

Nízkotučné potraviny majú síce znížený obsah tuku, ale zväčša sú plné jednoduchých cukrov. A v chudnutí zohráva väčšiu úlohu cukor ako tuk.

 

Aký je najvhodnejší spaľovač tukov ako doplnok?

Všetky spaľovače tukov sú len reklamy a ich účinnosť je mizivá. Zväčša pôsobia ako placebo efekt a dokonca môžu byť aj zdraviu škodlivé. Jediný vhodný spaľovač, ktorý aj podporí srdcovocievny systém, zníži cholesterol je carnitine, ale na spaľovanie tuku musí byť správne nadávkovaný.  Pre ženy je vhodná ešte HCA kyselina.

Toto je len časť informácií, ktoré som Vám chcel sprostredkovať. Ak Vás zaujímajú podrobnejšie informácie, rád Vám odpoviem a pomôžem.